Evanmarket.ir

91030762 021 phone1.png

2023 All rights reserved. Designed by EvanMarket Team.

 

 ۷ درمان خانگی طبیعی برای زود انزالی | ایوان مارکت

 ۷ درمان خانگی طبیعی برای زود انزالی

مشکلات و اختلالات جنسی، از جمله زود انزالی، نسبتاً رایج هستند. زود انزالی به معنای این است که فرد در طول رابطه جنسی، زودتر از آن زمانی که تمایل دارد، به ارگاسم می‌رسد. افراد مبتلا به زود انزالی، معمولاً در عرض ۱ دقیقه پس از تحریک جنسی به ارگاسم می‌رسند و اغلب نمی‌توانند انزال را به تأخیر بیندازند. زود انزالی می‌تواند به نگرانی بزرگی برای خود فرد و همسرش تبدیل شود.

زود انزالی می‌تواند منجر به ناامیدی و اضطراب شود. برخی از افراد مبتلا به انزال زودرس حتی ممکن است به علت ابتلا به این مشکل، از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنند. با این حال در بیشتر موارد می‌توان زود انزالی را به خوبی درمان کرد.

درمان خانگی زود انزالی

 در کنار درمان‌های دارویی، درمان‌های خانگی مختلفی برای زود انزالی وجود دارد که بسیار در رفع این مشکل مؤثر هستند؛ برای مثال می‌توان به رفع زود انزالی با تغذیه اشاره کرد. درمان زود انزالی با تغذیه بسیار آسان است و تنها کافی است برخی از مواد غذایی را که تأثیر آن‌ها در درمان زود انزالی اثبات شده است به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان‌های خانگی و طبیعی برای انزال زودرس، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱. درمان زود انزالی مردان با عسل

عسل یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای جسمی بدن است. برای درمان زود انزالی مردان با عسل می‌توانید از ترکیب آن با مواد مغذی مانند دارچین و زنجبیل استفاده کنید.

 درمان زود انزالی با زنجبیل، باعث تقویت خون‌رسانی به آلت تناسلی شده و به نعوظ بهتر نیز کمک می‌کند. با مصرف منظم ترکیب معجزه‌آسای عسل و زنجبیل خیلی زود شاهد نتایج خوبی خواهید بود.

دارچین و عسل در درمان زود انزالی

۲. درمان زود انزالی با دارچین

دارچین از مؤثرترین گیاهان برای درمان زود انزالی در آقایان است. ترکیبات شیمیایی موجود در دارچین، به داشتن رابطه جنسی طولانی‌تر کمک می‌کنند. این ترکیبات، از اجزای اصلی سازنده داروهای شیمیایی درمان زود انزالی هستند.

می‌توانید دارچین را به روش‌های مختلفی مصرف کنید. برای مثال می‌توانید دارچین را به غذا اضافه کنید یا می‌توانید دمنوش عسل و دارچین را ۲ ساعت قبل از نزدیکی با همسر خود مصرف کنید. درمان زود انزالی با عسل دارچین، به علت افزایش میل و قوای جنسی و انرژی در دسترس بدن، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای درمان زود انزالی است.

۳. مصرف مکمل‌های روی

روی یکی از مواد معدنی ضروری برای سلامت بدن است. روی نه‌تنها به داشتن سیستم ایمنی سالم و رشد سلولی کمک می‌کند، بلکه برای ترشح هورمون جنسی تستوسترون، افزایش میل جنسی و افزایش انرژی بدن هم ضروری است. برخی از موارد زود انزالی، به علت کاهش ترشح هورمون تستوسترون است که روی به درمان این شرایط کمک زیادی می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهند که یک رابطه غیرقابل‌انکار بین کمبود روی و اختلال عملکرد جنسی در مردان وجود دارد. به شکلی که شیوع زود انزالی و سایر اختلالات جنسی در افرادی که کمبود روی دارند، بالاتر است. بنابراین مصرف ۱۱ میلی‌گرم روی در روز (مقدار نیاز روزانه بدن) ممکن است به درمان زود انزالی کمک کند.

نقش مکمل روی در درمان زودانزالی

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ روی موش‌ها انجام شد نشان داد که مکمل‌های روی می‌توانند ترشح تستوسترون را افزایش دهند. افزایش ترشح تستوسترون به افزایش میل جنسی و داشتن رابطه طولانی‌تر کمک می‌کند. با این حال، مصرف بیش از اندازه روی نه‌تنها به درمان زود انزالی کمکی نمی‌کند، بلکه ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد. از جمله:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • آسیب‌های کلیوی و بیماری‌های معده و سیستم گوارش
  • احساس طعم فلزی در دهان

۴. درمان زود انزالی مردان با طب سنتی

استفاده از داروهای گیاهی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای زود انزالی است. گیاهان دارویی مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای درمان این مشکل از آن‌ها کمک بگیرید. از مؤثرترین گیاهان دارویی برای درمان زود انزالی می‌توان گیاهان دارویی طب سنتی چینی و طب سنتی هندی را نام برد.

آیورودا، طب سنتی هندی است که در آن از گیاهان دارویی مختلف برای درمان بیماری‌های گوناگون استفاده می‌شود.

طب سنتی آیورودا، داروهای گیاهی کانچ بیج، کامینی ویدروان راس، و یاوانامریت واتی را برای درمان زود انزالی پیشنهاد می‌کند. این داروها به شکل کپسول در دسترس هستند، و برای درمان زود انزالی باید روزی دوبار آن‌ها را مصرف کرد. از این داروها برای درمان اختلال نعوظ هم می‌توان کمک گرفت.

در طب سنتی چینی هم از داروهای مختلفی برای درمان زود انزالی نام برده شده است. این داروها می‌توانند به افزایش میل جنسی و افزایش انرژی بدن هم کمک کنند.

در سال ۲۰۱۷، مطالعه‌ای برای بررسی تأثیر درمان زود انزالی مردان با طب سنتی انجام شد. نتایج این تحقیق نشان داد، که مصرف داروهای گیاهی آیورودا و داروهایی که طب سنتی چینی پیشنهاد می‌کند، می‌تواند زمان رابطه جنسی را تا حدود ۲ دقیقه افزایش دهد. با این حال باید مراقب عوارض جانبی این داروها باشید. در صورت مشاهده عوارض زیر، مصرف داروها را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید:

  • دل درد
  • سرگیجه
  • درد خفیف
  • کاهش میل جنسی

۵. درمان زود انزالی مردان با غذا

یکی از مهترین درمان‌های خانگی زود انزالی، اصلاح رژیم غذایی است. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل که غنی از روی و منیزیم باشد، می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند. پزشکان مصرف موارد زیر را برای رفع زود انزالی با غذا توصیه می‌کنند:

  • صدف خوراکی
  • دانه کدو تنبل
  • سویا
  • ماست
  • اسفناج
  • غلات جوانه گندم
  • بادام
  • لوبیا قرمز
  • نخود
  • کنجد
  • گوشت گاو و بره
  • شکلات تلخ
  • سیر
  • نخود فرنگی

از دیگر دانه‌هایی که در درمان زود انزالی مردان با غذا مؤثر است، می‌توان جوز هندی را نام برد. جوز هندی باعث افزایش میل جنسی شده، و به داشتن رابطه جنسی طولانی‌تر کمک می‌کند. برای درمان زود انزالی با جوز هندی، کافی است این دانه مغزی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

۶. درمان زود انزالی با وازلین

وازلین فواید زیادی برای بدن دارد، و از آن برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. با این حال، شاید برای شما عجیب باشد، اما وازلین می‌تواند به درمان زود انزالی هم کمک کند.

اگر قبل از رابطه جنسی از وازلین استفاده کنید، به علت ایجاد یک لایه ضخیم روی آلت تناسلی، حساسیت آلت کاهش پیدا می‌کند. کاهش حساسیت آلت تناسلی باعث می‌شود که دیرتر به ارگاسم برسید و رابطه جنسی طولانی‌تری را تجربه کنید.

وازلین در تقویت گردش خون آلت تناسلی هم مؤثر است و خون‌رسانی به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد. این تأثیر که باعث تقویت نعوظ و بهبود رابطه جنسی می‌شود، یکی از راه‌های درمان زود انزالی با وازلین است.

۷. ورزش‌ها و تکنیک‌های مناسب برای درمان زود انزالی

برخی از تکنیک‌ها در حین رابطه جنسی، می‌توانند به درمان زود انزالی کمک کنند.

یکی از تکنیک‌های مؤثر برای زود انزالی، تکنیک مکث و فشار است. هنگامی که احساس کردید که در حال رسیدن به ارگاسم هستید، صبر کنید، و قسمت انتهایی آلت تناسلی را به آرامی فشار دهید. این فشار را برای چند ثانیه، تا زمانی که احساس کردید دیگر قرار نیست به انزال برسید، حفظ کنید. تا جایی که لازم است این روند را تکرار کنید. در نهایت، ممکن است بتوانید پس از مدتی، بدون کمک این تکنیک، انزال را به تأخیر بیندازید.

stop and start technique

یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر در به تأخیر انداختن انزال، تکنیک مکث و شروع است. تکنیک مکث و شروع که همچنین به عنوان تکنیک کنترل ارگاسم هم شناخته می‌شود، می‌تواند بدون تأثیر بر رابطه، به افزایش زمان رابطه کمک کند. هنگامی که احساس می‌کنید در حال رسیدن به انزال هستید، فعالیت جنسی را به طور کامل متوقف کنید. هنگامی که کمتر برانگیخته شدید، به آرامی دوباره شروع به فعالیت جنسی کنید. این فرآیند را تا جایی که لازم است تکرار کنید تا به شما در کنترل انزال کمک کند.

ورزش هم می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند. تقویت عضلات کف لگن می‌تواند تأثیر زیادی بر مدت زمانی که طول می‌کشد تا به ارگاسم برسید، داشته باشد‌.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که تمرینات کف لگن می‌تواند به مردانی که مادام‌العمر با انزال زودرس دست‌وپنجه نرم می‌کنند کمک کند تا رفلکس انزالی خود را کنترل کنند و زمان لازم برای رسیدن به ارگاسم را افزایش دهند. برای انجام تمرینات کف لگن می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید عضلاتی که باید آن‌ها را تقویت کنید، به خوبی بشناسید. می‌توانید در حین ادرار کردن، سعی کنید تا جریان ادرار را متوقف کنید. با این کار این عضلات را به خوبی احساس خواهید کرد.
  • ابتدا با آرامش و راحتی دراز بکشید، و عضلات خود را در حالت آرامش قرار دهید. در حالی که دراز کشیده‌اید، عضلات کف لگن خود را به مدت ۳ ثانیه منقبض کنید و سپس به مدت ۳ ثانیه استراحت کنید. این کار را حداقل ۱۰ بار پشت سر هم انجام دهید. حداقل ۳ بار در روز این تمرین را تکرار کنید.
  • با قوی‌تر شدن ماهیچه‌ها، به تدریج زمان تمرینات را افزایش دهید، و تمرینات را در موقعیت‌های مختلف مانند ایستاده و نشسته انجام دهید.
  • نفس کشیدن را در حین تمرینات فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که فقط روی عضلات کف لگن خود تمرکز کنید. شکم، ران یا باسن خود را سفت نکنید.

در کنار این موارد، دوری از رابطه جنسی برای مدتی، می‌تواند به بهبود زود انزالی کمک کند. استفاده از کرم‌ها، اسپری‌ها و کاندوم‌های تأخیری هم راه دیگری است که می‌توانید امتحان کنید. اگر این روش‌ها در بهبود وضعیت شما موثر نبودند، می‌توانید برای دریافت درمان‌های پیشرفته‌تر به پزشک مراجعه کنید. در بسیاری از موارد، می‌توان با کمک داروهای مختلف زود انزالی را درمان کرد.

جمع‌بندی

زود انزالی را می‌توان در اغلب موارد به راحتی و با درمان‌های خانگی درمان کرد. در بسیاری از موارد حتی نیازی به درمان وجود ندارد، و با رفع مشکل زمینه‌ای، مانند اضطراب و افسردگی، یا افزایش تجربه و تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی، زود انزالی خودبه‌خود برطرف می‌شود.

در این مقاله از وبسایت ایوان مارکت، ۷ درمان خانگی زود انزالی را به شما معرفی کردیم. این درمان‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند مشکل شما را برطرف کنند؛ با این حال اگر در این رابطه نگرانی دارید یا مشکل شما با این درمان‌ها برطرف نشد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

آدرس

تهران، فلکه دوم صادقیه،

ساعت کاری
  • شنبه تا چهارشنبه
    17 تا 8
  • پنج شنیه
    12 تا 8
  • جمعه
    تعطیل
تماس با ما