Evanmarket.ir

91030762 021 phone1.png

2023 All rights reserved. Designed by EvanMarket Team.

 

راه های درمان زود انزالی

چه راهی برای درمان زود انزالی در آقایان وجود دارد؟ | ایوان مارکت

چه راهی برای درمان زود انزالی وجود دارد؟

انزال فرایند خروج مایع منی پس از ارضا شدن است. زود انزالی هنگامی است که ارضا شدن و خروج مایع منی، زودتر از زمانی که فرد یا شریک جنسی او انتظار دارد، اتفاق می‌افتد. این عامل می‌تواند بر زندگی جنسی مردان تأثیر منفی گذاشته و رابطه فرد با شریک جنسی‌اش را تحت‌تأثیر قرار دهد. در بسیاری از موارد زود انزالی یک مشکل گذراست و در اثر بیماری یا مشکل خاصی نیست؛ اما اگر این موضوع زیاد اتفاق می‌افتد یا مدت زیادی است درگیر این مشکل هستید و بر رابطه شما با همسرتان تأثیر منفی گذاشته است، باید برای تشخیص علت و درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

علل روانی، دیابت، مشکلات تیروئید، مصرف الکل و داروهای مخدر، از علل اصلی زود انزالی است. پزشک می‌تواند با تشخیص این علل، راه‌هایی را برای درمان دائمی زود انزالی به شما پیشنهاد کند.

البته دقت کنید، خیلی‌ها زود انزالی را با اختلال نعوظ اشتباه می‌گیرند اما این دو مشکل مشابه هم نیستند. اگر اختلال نعوظ دارید، نمی‌توانید نعوظ خود را به دست آورید یا حفظ کنید. اگر زود انزالی دارید، نعوظ دارید اما زودتر از زمانی که شما یا همسرتان دوست دارید، به ارگاسم می‌رسید. البته این دو بیماری می‌توانند به یکدیگر مربوط یا علت یکدیگر باشند.

در ادامه به راه‌حل‌های درمان زود انزالی و کارهایی که می‌توانید برای بهبود شرایط خود انجام دهید، اشاره می‌کنیم. بنابراین اگر با این مساله روبرو هستید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

راه‌هایی برای درمان زود انزالی

از راه‌های درمان زود انزالی در آقایان می‌توان به مشاوره و روان‌درمانی، استفاده از داروها، بی‌حس‌کننده‌های موضعی و برخی تکنیک‌های خاص را نام برد. در بسیاری از بیماران، مشاوره و تکنیک‌هایی برای جلوگیری از انزال زودرس، بهترین روش درمان زود انزالی است.

مشاوره و روان‌درمانی و در صورت وجود، شناخت بیماری زمینه‌ای باعث زود انزالی و درمان آن، قطعاً راه‌حل دائمی درمان زود انزالی است. بیماری‌های زیر ممکن است باعث ایجاد این مسئله شوند. قبل از اقدام به درمان باید ابتلا به این مشکلات و بیماری‌ها بررسی شود:

  • اختلال نعوظ: به معنای ناتوانی در ایجاد یا حفظ نعوظ است که خود می‌تواند علل بسیار متنوعی داشته باشد.
  • سندرم درد مزمن لگنی: درد و گرفتگی طولانی‌مدت در ناحیه لگن به‌علاوه علائم طولانی‌مدت دستگاه ادراری و اختلال عملکرد جنسی.
  • اختلالات تیروئید.
  • مصرف تفریحی مواد مخدر.

از راه‌های درمان دائمی زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروهای موضعی

لیدوکائین و پریلوکائین، کرم‌های بی‌حس‌کننده‌ای هستند که می‌توانند انزال را به تأخیر بیندازند. می‌توان از این کرم‌ها قبل از رابطه جنسی (با یا بدون کاندوم) استفاده کرد. این کرم‌ها حساسیت آلت تناسلی را کاهش می‌دهند و به این ترتیب به درمان زود انزالی کمک می‌کنند. با این حال استفاده از این کرم‌ها می‌تواند لذت و احساس مرد در حین رابطه جنسی را کاهش دهد. همچنین، بی‌حسی ممکن است بر زن نیز تأثیر بگذارد. دیگر عارضه کرم‌های بی‌حس‌کننده، تأثیر بر نعوظ و اختلال نعوظ، در اثر مصرف طولانی‌مدت آن‌ها است.

داروهای خوراکی

یکی از راه‌های درمان زود انزالی آقایان، استفاده از داروهای خوراکی است که باعث به تأخیر افتادن ارگاسم می‌شوند. داروهای ضدافسردگی، مهارکننده‌های فسفودی استراز ۵، و ترامادول از این دسته داروها هستند. این داروها باید حتماً با تجویز پزشک مصرف شوند.

مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI)، از دسته داروهایی هستند که برای درمان زود انزالی ناشی از استرس و علل روانی تجویز می‌شوند. این داروها می‌توانند یکی از راه‌های درمان زود انزالی ناشی از اضطراب و علل این‌چنینی باشند. این دسته از داروها که در اصل برای درمان افسردگی تجویز می‌شوند، از طریق افزایش طول عمر سروتونین اثر خود را می‌گذارند.

سروتونین یک انتقال‌دهنده عصبی است که به عنوان یک پیام‌رسان شیمیایی برای مغز عمل می‌کند. در کنار بسیاری از عملکردهای دیگر، یکی از وظایف آن کمک به تأخیر در انزال است. عدم تعادل سروتونین در افرادی که از انزال زودرس رنج می‌برند، دیده می‌شود.

داپوکستین یک SSRI است که منحصراً برای درمان زود انزالی طراحی شده است. این دارو را باید یک‌بار در روز، یک تا سه ساعت قبل رابطه جنسی مصرف کرد.

مشاوره و روان درمانی

بسیاری از مشکلات جنسی از جمله زود انزالی ریشه روانی دارند. به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین راه‌های درمان زود انزالی در بانوان و آقایان، مشاوره و روان‌درمانی است. در طی روان‌درمانی و مشاوره، روان درمانگر به شما فرصت می‌دهد تا از تجربیات خود صحبت کنید و به شما راه‌هایی را برای کنترل اضطراب و استرس می‌آموزد. مشاوره همچنین به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی که ممکن است در اثر زود انزالی، در زندگی عاطفی و جنسی شما به وجود آمده باشد را بهتر مدیریت کنید. در بسیاری از موارد، توصیه می‌شود تا در کنار مشاوره و روان‌درمانی، از دارو درمانی هم کمک گرفته شود.

درمان‌های خانگی برای زود انزالی

درمان‌های خانگی، از راه‌های ساده درمان زود انزالی هستند که می‌توانند به بهبود وضعیت شما کمک کنند:

درمان خانگی زود انزالی

تغییر در رژیم غذایی:

کمبود روی و منیزیم می‌توانند باعث زود انزالی شوند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای درمان زود انزالی انجام دهید، مصرف مواد غذایی غنی از این ریزمغذی‌ها است. سویا، اسفناج، حبوبات، غلات، گوشت گاو، شکلات تلخ، سیر و گوجه‌فرنگی، مواد غذایی غنی از روی و منیزیم هستند. در صورت نیاز می‌توانید از مکمل‌های روی و منیزیم استفاده کنید. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ روی موش‌ها انجام شد نشان داد که مکمل‌های روی می‌توانند تستوسترون را افزایش دهند. افزایش ترشح تستوسترون، می‌تواند به درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی کمک کند. با این حال، مصرف زیاد مکمل‌های حاوی روی می‌تواند باعث عوارضی مانند تهوع و استفراغ، اسهال و آسیب کلیه و معده شود.

استفاده از کاندوم:

 برخی از کاندوم‌ها دارای مواد بی‌حس‌کننده هستند که به درمان زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم‌های ضخیم هم می‌توانند در به تأخیر انداختن انزال مؤثر باشند.

تکنیک‌های جلوگیری از انزال:

 یکی از راه‌های درمان زود انزالی آقایان، به کار بردن تکنیک‌هایی برای جلوگیری از انزال است. برای مثال می‌توانید هرگاه در حین رابطه احساس کردید که در حال رسیدن به ارگاسم هستید، ۳۰ ثانیه رابطه جنسی را متوقف کنید. یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر، فشار دادن انتهای آلت تناسلی در هنگام رسیدن به ارگاسم است. می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از همسرتان بخواهید که در هنگام نزدیکی به ارگاسم، برای چند ثانیه انتهای آلت تناسلی شما را فشار دهد. می‌توانید در حین رابطه جنسی، این تکنیک‌ها را چند مرتبه به کار ببرید.

تکینک انحراف ذهن:

یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثری که می‌توانید برای درمان زود انزالی به کار ببرید، تکنیک انحراف ذهن است. اساس این تکنیک این است که در حین رابطه و تحریک جنسی، حواس و فکر خود را از رابطه پرت کنید. برای مثال می‌توانید از تکنیک توالی نام‌گذاری استفاده کنید. در این روش، باید سعی کنید مشاغلی که حین بازگشت به خانه دیده‌اید، یا رنگ و مدل ماشین‌هایی که در خیابان دیده‌اید را یک‌به‌یک به یاد بیاورید.

راه‌های درمان زود انزالی با ورزش

تمرینات مختلفی که در تقویت عضلات کف لگن مؤثر هستند، ممکن است در درمان زود انزالی مؤثر باشند. تقویت این عضلات با ورزش، با افزایش کنترل بر ارگاسم، یکی از راه‌های درمان زود انزالی در مردان است.

یک مطالعه نشان داد که یک برنامه ۱۲ هفته‌ای تمرینات تقویت عضلات کف لگن، به مردان مبتلا به انزال زودرس کمک می‌کند تا بتوانند رفلکس‌های انزالی خود را بهتر کنترل کرده و زمان رسیدن به ارگاسم و انزال را به تأخیر بیندازند.

زود انزالی

برای انجام تمرینات مؤثر در تقویت عضلات کف لگن، ابتدا عضلات خود را شل کرده و دراز بکشید. سپس ماهیچه‌های کف لگن را منقبض و سفت کرده و برای ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید. سپس ماهیچه‌ها را شل کرده و بعد از ۱۰ ثانیه مجدد این کار را تکرار کنید. در هر نوبت ۱۰ بار این تمرین را انجام دهید. تمرینات تقویت عضلات کف لگن را دو تا سه بار در روز انجام دهید. به این حرکات تمرین کگل هم می‌گویند. تحقیقات نشان داده‌اند که تمرین کگل و سایر تمرینات تقویت‌کننده عضلات کف لگن، می‌توانند از راه‌های درمان دائمی زود انزالی در مردان باشند.

طب جایگزین و درمان‌های مکمل

برخی از تحقیقات از تأثیرات مثبت یوگا، طب سوزنی و مدیتیشن در درمان زود انزالی خبر می‌دهند. با این حال برای اثبات تأثیر این روش‌ها در درمان زود انزالی، نیاز به تحقیقات بیشتری است. استفاده از برخی داروهای گیاهی هم ممکن است در درمان زود انزالی مؤثر باشند، اما پیش از مصرف آن‌ها حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل‌ها رژیمی حاوی جینسینگ و آل-آرژنین ممکن است در درمان زود انزالی مؤثر باشند.

جمع بندی

زود انزالی یکی از مشکلات شایع جنسی در آقایان است؛ البته در بسیاری از موارد یک مشکل گذرا است. اما اگر با این مساله مواجه شدید راه‌های درمان زود انزالی چیست؟ شایع‌ترین دلیل ابتلا به زود انزالی، علل روانی مانند اضطراب و استرس است و با رفع این موارد اغلب مشکل فرد حل می‌شود. منتها اگر مدت زیادی است که دچار زود انزالی هستید یا زود انزالی بر زندگی جنسی و عاطفی شما اثر گذاشته است، باید برای تشخیص علت و درمان آن به پزشک مراجعه کنید. از روش‌های درمان زود انزالی شدید، می‌توان به مشاوره و روان درمانی، داروهای موضعی و خوراکی، درمان‌های خانگی و تکنیک‌های کنترل انزال، و ورزش‌های تقویت عضلات کف لگن را نام برد. 

آدرس

تهران، فلکه دوم صادقیه،

ساعت کاری
  • شنبه تا چهارشنبه
    17 تا 8
  • پنج شنیه
    12 تا 8
  • جمعه
    تعطیل
تماس با ما