Evanmarket.ir

91030762 021 phone1.png

2023 All rights reserved. Designed by EvanMarket Team.

 

خرید داروی مبترا ریتوکسیماب

داروی مبترا (ریتوکسیماب) یا همان ریتوکسان با چه روشی به درمان سرطان کمک میکند:

ریتوکسان یک داروی بازدارنده است و با جلوگیری از تقسیم سلول­های سرطانی در سرطان­های لوسمی لنفوسیت مزمن و لنفوم غیرهوچکین، در درمان آنها به کار برده می­شود. ریتوکسان به دلیل توانایی در کاهش درد و ورم مفاصل، در درمان آرتریت روماتوئید استفاده می­گردد. همچنین این دارو خاصیت کاهش تورم عروق خونی را دارد ، لذا از آن در درمان انواع بیماری­های عروقی مانند پلی آنژیت میکروسکوپی و گرانولوماتوز همراه با پلی آنژیت بهره برده می­شود. ریتوکسان با کاهش ضایعات پوستی، در درمان بیماری پمفیگوس ولگاریس نیز استفاده می­گردد.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

اشکال دارویی مبترا (ریتوکسان)

محلول تزریق داخل وریدی:

  • mg10 در میلی­لیتر
  • pvvr: mg10 در میلی­لیتر
  • abbs: mg10 در میلی­لیتر

درمان سرطان با آمپول مبترا خارجی چگونه است و نحوه مصرف آن به شکلی است؟ 

دوز مصرفی داروی ریتوکسان متناسب با شرایط بیماری هر فرد و توسط پزشک معالج او تعیین می­گردد. لذا پیش و پس از استفاده از این دارو، راهنمای مصرف دارو که دکتر داروساز به شما می­دهد را مطالعه نمایید. در صورت وجود پرسش یا ابهام در نحوه­ مصرف ریتوکسان، با پزشک معالج یا دکتر داروساز مشورت کنید.

آمپول مبترا

آمپول مبترا خارجی توسط کارشناس متخصص و در مراکز درمانی به بیمار تزریق می­گردد و پزشک معالج برای کاهش عوارض آن مانند تب و لرز، داروهای آنتی هیستامین، پردنیزولون و استامینوفن را تجویز خواهد نمود.

برای سرعت در نتیجه­گیری از داروی ریتوکسان، آن را به طور منظم و دقیق مصرف نمایید و از قطع دارو بدون اجازه پزشک، خودداری نمایید.

در صورت تشدید بیماری یا مؤثر نبودن آن در بیماری فعلی شما، حتماً موضوع را به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض جانبی تزریق مبترا:

هر دارو در کنار مزایا و ویژگی­های مفیدش، ممکن است دارای عوارض جانبی نیز باشد؛ لذا پزشک شما با هدف بهبود بیماری فعلی شما این دارو را تجویز نموده و برای کسب نتیجه­ بهتر از آن، می­بایست تحت نظر پزشک خود باشید و دارو را طبق دستورالعملی که به شما داده شده است، مصرف نمایید.

عوارض شایع داروی ریتوکسان که در صورت تداوم یا وخامت آنها، باید به پزشک معالج مراجعه نمایید:

عوارض جانبی مبترا

  •  سردرد
  •  درد در مفصل­ها
  •  احساس ضعف و اسپاسم در عضلات
  •  تهوع و استفراغ
  •  سرگیجه

در صورت بروز عوارض جانبی جدی، فوراً مشکل ایجاد شده را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض جانبی جدی ریتوکسان :

  •  احساس بی­حسی یا سوزن سوزن شدن دست­ها و پاها
  •  تورم دست­ها و پاها
  •  افزایش ادرار و احساس تشنگی

ریتوکسان به دلیل تخریب سلول­های سرطانی، ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند؛ لذا در صورت بروز هر کدام از عوارض جانبی بسیار جدی، بلافاصله با پزشک خود یا مراکز اورژانس تماس حاصل نمایید.

عوارض جانبی بسیار جدی:

  •  مشکلات ادراری مانند درد، تغییر رنگ و تغییر حجم
  •  درد در نواحی کمر و پهلوها
  •  ضعف و گرفتگی عضلات
  •  کبودی و خونریزی آسان
  •  استفراغ حاوی خون یا به رنگ قهوه­ای
  •  مدفوع حاوی خون یا تیره
  •  علائم عفونت مانند تب و لرز و گلودرد
  •  رنگ پریده شدن پوست
  •  خستگی زیاد
  •  واکنش­های حساسیتی مانند عوارض پوستی، خارش و تورم دهان و گلو، سرگیجه و تنگی نفس

عوارض داروی mabthera

تماس جهت مشاوره آنلاین  

گاهی برای جلوگیری یا کاهش عوارض جانبی داروی ریتوکسان، پزشک معالج به شما توصیه می­کند که مقدار مصرف آب را افزایش دهید.

ریتوکسان، موجب تضعیف سیستم ایمنی می­شود و احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می­دهد، لذا در صورت بروز هر گونه علائم عفونت، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی ذکر شده، تمامی علائم و عوارضی که ممکن است در اثر مصرف داروی ریتوکسان ایجاد شود را شامل نمی­شود. در صورت بروز هر گونه علامت جدید در اثر مصرف این دارو، به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

موارد احتیاطی و منع مصرف داروی مبترا(ریتوکسان)

با توجه به وجود اجزای غیرفعال در هر دارو، لازم است که در صورت حساسیت به داروی ریتوکسان و یا داشتن انواع دیگری از آلرژی­ها و مصرف انواع داروهای شیمیایی و گیاهی (با نسخه و بدون نسخه) را به پزشک معالج یا دکتر داروساز اطلاع دهید. بدون اطلاع و دستور پزشک، مصرف داروهای خود را کم و زیاد یا قطع نکنید.

پیش از مصرف این دارو، سوابق پزشکی خود را مانند بیماری­های قلبی، مشکلات خونی و عفونت­ها را به پزشک خود اطلاع دهید.

با توجه به تأثیر داروی ریتوکسان در کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن، می­بایست پیش از جراحی توسط پزشک یا دندانپزشک، مصرف این دارو و سایر داروهای گیاهی و شیمیایی، با نسخه و بدون نسخه را به آنها اطلاع دهید.

با توجه به کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با انواع عفونت­ها در حین مصرف ریتوکسان، بیمار نباید در معرض هیچ گونه بیماری عفونی مانند سرخک، آبله مرغان، سل، آنفولانزا و دیگر بیماری­ها و همچنین واکسن­ها بر پایه­ ویروس فعال مانند واکسن تنفسی آنفولانزا، قرار گیرد. در صورت اتفاق این امر و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

مشاوره با دکتر

تماس جهت مشاوره آنلاین  

با توجه به احتمال کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن در طی دوره مصرف داروی ریتوکسان، از کار با اشیای تیز و برنده مانند تیغ و ناخن­گیر و انجام ورزش­های پربرخورد و پرتماس، به دلیل احتمال ایجاد صدماتی مانند بریدگی، کوفتگی یا هر نوع دیگری از آسیب­دیدگی­، اجتناب کنید.

به دلیل ایجاد سرگیجه و کاهش هوشیاری در اثر مصرف ریتوکسان، از مصرف الکل و ماریجوانا و انجام کار با ماشین آلات خودداری نمایید.

سالمندان با احتمال بیشتری عوارض این دارو مانند مشکلات قلبی و ریوی را بروز می­دهند.

با توجه به مضر و آسیب­زا بودن داروی ریتوکسان برای جنین، فقط در صورت لزوم و با تشخیص پزشک، این دارو در دوران بارداری قابل استفاده است. در صورت باردار بودن پیش از مصرف این دارو و یا باردار شدن حین مصرف آن، موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

با توجه به اینکه هنوز ورود این دارو به شیر مادر مشخص نشده است، لذا به دلیل خطرات این دارو برای نوزاد، در حین مصرف دارو و تا شش ماه پس از قطع مصرف داروی ریتوکسان، از شیردهی به نوزاد خودداری نمایید و پیش از شروع به شیردهی، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی می­توانند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند یا از میزان اثرگذاری دارو بکاهند و یا احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش دهند. لذا باید نام و نحوه­ی مصرف تمامی داروهای خود را اعم از گیاهی و شیمیایی و با نسخه و بدون نسخه را به پزشک معالج یا دکتر داروساز اطلاع دهید. بدون اجازه پزشک، مصرف هیچ کدام از داروهای خود را قطع و یا کم و زیاد نکنید و دوزهای آنها را تغییر ندهید.

ریتوکسان با برخی از داروهای تضعیف کننده­ی سیستم ایمنی مانند ناتالیزوماب، توفاسیتینیب و فینگولیمود تداخل دارد؛

مصرف بیش از اندازه دارو

مصرف بیش از اندازه داروی ریتوکسان می­تواند موجب بروز غش و تنگی نفس شود. لذا در صورت بروز این علائم، سریعاً با مراکز فوریت پزشکی (اورژانس) تماس بگیرید.

با انجام منظم آزمایش­های پزشکی مانند آزمایش شمارش سلول­های خونی، بررسی عملکرد کبد و کلیه و تست هپاتیت B، بیماری را خود را مورد ارزیابی قرار دهید و با این کار، سرعت بهبود را افزایش داده و احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک معالج خود، صحبت نمایید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

فراموش کردن مصرف دارو

مصرف دقیق و برنامه­ریزی شده داروی ریتوکسان، بسیار مهم است. لذا در صورت فراموش کردن مصرف آن، برای دریافت برنامه­ جدید مصرف این دارو، با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

نحوه نگهداری

ریتوکسان را نمی­توان در خانه نگهداری کرد و فقط در مراکز درمانی باید نگهداری شود.

از انداختن دارو در توالت و چاه فاضلاب خودداری کنید.

در صورت عدم نیاز به دارو یا منقضی شدن دارو، طبق روش گفته شده در راهنمای دارو، آن را امحاء نمایید.

آدرس

تهران، فلکه دوم صادقیه،

ساعت کاری
  • شنبه تا چهارشنبه
    17 تا 8
  • پنج شنیه
    12 تا 8
  • جمعه
    تعطیل
تماس با ما