Evanmarket.ir

91030762 021 phone1.png

2023 All rights reserved. Designed by EvanMarket Team.

 

خرید داروی جمزار

داروی جمسیتابین (جمزار) موثر در درمان چه سرطان هایی است ؟

جمسیتابین به گونه ای عمل میکند که، رشد سلول­های سرطانی را کاهش داده یا متوقف می­کند و در درمان انواع سرطان مانند سرطان پستان، ریه، پانکراس و تخمدان، استفاده می­شود. داروی جمزار(جمسیتابین) از گروه داروهای شیمی درمانی است با تجویز این دارو از سوی پزشکان مورد استفاده قرار گرفته است.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

اشکال دارویی جمزار (جمسیتابین)

  • آمپول جمسیتابین محلول تزریقی وریدی با دوزهای:10 میلی­گرم در 0.9 میلی لیتر NaCL؛ 38 میلی­گرم در میلی­ لیتر؛ 100 میلی­گرم در میلی لیتر.
  •  پودر تزریقی وریدی با دوزهای: 1 گرم؛ 2 گرم؛ جمسیتابین 200 میلی­گرم.

اشکال_دارویی_جمزار_جمسیتابین.webp

داروی شیمی درمانی جمزار چگونه تجویز و مصرف می شود؟

آمپول جمسیتابین با توجه به اندازه­ جثه و میزان پاسخ­دهی بدن بیمار، توسط پزشک متخصص تجویز می­شود. تزریق دارو توسط پزشک یا پرستار در طی 30 دقیقه انجام می­پذیرد.

نحوه مصرف داروی جمسیتابین

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض جانبی کمتر شایع داروی جمزار

هر دارو در کنار مزایا و ویژگی­های مفیدش، ممکن است دارای عوارض جانبی نیز باشد؛ لذا پزشک شما با هدف بهبود بیماری فعلی شما این دارو را تجویز نموده و برای کسب نتیجه­ بهتر از آن، می­بایست تحت نظر پزشک خود باشید و دارو را طبق دستورالعملی که به شما داده شده است، مصرف نمایید.

آیا داروی جمسیتابین ریزش مو دارد؟ مصرف دارو ممکن است همراه با ریزش مو باشد. لذا پس از قطع مصرف دارو، موها مجدداً رشد می­کنند.

عوارض جانبی جمسیتابین

برخی از عوارضی که در طی مصرف امپول جمسیتابین ممکن است ایجاد شوند و در صورت تداوم آنها باید فوراً به پزشک معالج یا دکتر داروساز مراجعه کرد، شامل موارد زیر می­باشند:

  • استفراغ
  • تهوع
  • زخم دهان
  • خواب آلودگی
  • درد و تورم عضلانی
  • قرمز شدن ناحیه تزریق

این دارو با توجه به وضعیت فعلی بیماری شما تجویز شده است و ممکن است عوارض جدی در اثر مصرف آن در بدن شما ایجاد شود. مصرف منظم دارو و مراجعه منظم به پزشک، موجب کاهش عوارض جانبی جدی و افزایش سرعت بهبودی شما می­شود. در صورت بروز عوارض جدی، فوراً مشکل ایجاد شده را به پزشک معالج خود گزارش دهید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض جانبی جدی شامل:

  •  احساس سبک شدن سر
  •  سرگیجه
  •  غش کردن
  •  تنگی نفس و سرفه (مشکلات ریوی)
  •  تورم در نواحی دست­ها، ساق و مچ پا
  •  ضربان قلب نامنظم (سریع یا آهسته)
  •  سوزن سوزن شدن یا بی­حسی پوست
  •  تغییر رنگ ادرار، ادرار خونی (مشکلات کلیوی)
  •  زردی چشم و پوست، درد معده یا شکم، ادرار تیره (مشکلات کبدی)

در صورت بروز عوارض بسیار جدی در زمان مصرف ، سریعاً موضوع را به پزشک معالج اطلاع دهید و یا با مراکز فوریت پزشکی (اورژانس) تماس حاصل نمایید.

عوارض جانبی بسیار جدی شامل:

  •   تشنج
  •   سردرد شدید
  •   گیجی (تغییرات خلق)
  •   تغییرات بینایی
  •   احساس ضعف در یک طرف بدن
  •   بروز علائم حمله­ قلبی مانند درد قفسه سینه، درد فک، درد بازوی چپ، تنگی نفس و تعریق غیرعادی
  •   بروز واکنش­های آلرژیک مانند عارضه­های پوستی، خارش، تورم زبان، صورت و گلو، سرگیجه و دشواری در تنفس

داروی جمسیتابین می­تواند موجب کاهش سلول­های خونی (گلبول­های قرمز و سفید و پلاکت­ها) و متعاقباً باعث خونریزی و کبودی آسان و کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت­ها شود. لذا در صورت بروز علائمی مانند خستگی شدید، علائم عفونت مانند تب و لرز و گلودرد، فوراً به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

عوارض جانبی ذکر شده، تمامی علائم و عوارضی که ممکن است در اثر مصرف داروی جمزار خارجی ایجاد شود را شامل نمی­شود. در صورت بروز هر گونه علامت جدید در اثر مصرف این دارو، به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

موارد احتیاطی و منع مصرف جمزار(جمسیتابین)

با توجه به وجود اجزای غیرفعال در هر دارو، لازم است که در صورت حساسیت به داروی جمزار و یا داشتن انواع دیگری از آلرژی­ها، پزشک معالج یا دکتر داروساز را مطلع نمایید.  

پیش از مصرف این دارو، سوابق پزشکی خود را مانند بیماری­های کلیوی، بیماری­های کبدی، بیماری­­های قلبی (سابقه حمله قلبی، درد قفسه سینه، نارسایی قلبی، ضربان نامنظم)، پرتودرمانی (رادیوتراپی) را به پزشک خود اطلاع دهید.

با توجه به اینکه جمسیتابین ممکن است موجب ایجاد سرگیجه شود، لذا مصرف نوشیدنی­های الکلی و ماریجوانا می­توانند سرگیجه را تشدید نمایند. در حین مصرف این دارو، الکل و نوشیدنی­های الکلی را حذف نمایید و در صورت مصرف ماریجوانا، پزشک خود را در جریان قرار دهید. همچنین از انجام کارهایی مانند رانندگی و یا کار با ماشین آلات، خودداری نمایید.

با توجه به تأثیر داروی جمزار در کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن، می­بایست پیش از جراحی توسط پزشک یا دندانپزشک، مصرف این دارو و سایر داروهای گیاهی و شیمیایی، با نسخه و بدون نسخه را به آنها اطلاع دهید.

با توجه به کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با انواع عفونت­ها در حین مصرف جمزار، بیمار نباید در معرض هیچ گونه بیماری عفونی مانند سرخک، آبله مرغان، آنفولانزا و دیگر بیماری­ها قرار گیرد. در صورت اتفاق این امر و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

با توجه به احتمال کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن در طی دوره مصرف داروی جمزار، از کار با اشیای تیز و برنده مانند تیغ و ناخن­گیر و انجام ورزش­های پربرخورد و پرتماس، به دلیل احتمال ایجاد صدماتی مانند بریدگی، کوفتگی یا هر نوع دیگری از آسیب­دیدگی­، اجتناب کنید.

زنان سالمند با احتمال بیشتری در اثر مصرف این دارو، دچار کبودی و خونریزی و یا عفونت می­گردند.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

 

با توجه به مضر و آسیب­زا بودن داروی جمسیتابین برای جنین، بارداری در حین مصرف این دارو، ممنوع بوده و در صورت باردار بودن پیش از مصرف این دارو و یا باردار شدن حین مصرف آن، موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. لازم است زنانی که این دارو را مصرف می­کنند، در حین و 6 ماه پس از مصرف آن، مراقبت­های بهداشتی برای جلوگیری از بارداری را انجام دهند. همچنین لازم است مردان در حین و 3 ماه پس از مصرف دارو، مراقبت­های بهداشتی برای جلوگیری از بارداری را نیز انجام دهند. در صورت وقوع بارداری در خود یا شریک جنسی­ خود، موضوع را فوراً با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

با توجه به اینکه هنوز ورود این دارو به شیر مادر، مشخص نشده است، لذا به دلیل خطرات این دارو برای نوزاد، در حین مصرف دارو و تا یک هفته پس از قطع مصرف داروی جمسیتابین، از شیردهی به نوزاد خودداری نمایید و پیش از شروع به شیردهی، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

تداخلات دارویی جمسیتابین با سایر داروها

تداخلات دارویی می­توانند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند یا از میزان اثرگذاری دارو بکاهند و یا احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش دهند. لذا باید نام و نحوه­ی مصرف تمامی داروهای خود را اعم از گیاهی و شیمیایی و با نسخه و بدون نسخه را به پزشک معالج یا دکتر داروساز اطلاع دهید. بدون اجازه پزشک، مصرف هیچ کدام از داروهای خود را قطع و یا کم و زیاد نکنید و دوزهای آنها را تغییر ندهید.

تداخلات دارویی جمسیتابین

مصرف بیش از اندازه دارو

مصرف بیش از اندازه داروی جمسیتابین می­تواند موجب بروز غش و تنگی تنفس شود. لذا در صورت بروز این علائم، سریعاً با مراکز فوریت پزشکی (اورژانس) تماس بگیرید.

با انجام منظم آزمایش­های پزشکی مانند آزمایش عملکرد کبد، اندازه فشار خون، آزمایش شمارش سلول­های خونی، بیماری را خود را مورد ارزیابی قرار دهید و با این کار، سرعت بهبود را افزایش داده و احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک معالج خود، صحبت نمایید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

فراموش کردن مصرف دارو

مصرف دقیق و برنامه ­ریزی شده داروی جمسیتابین، بسیار مهم است. لذا در صورت فراموش کردن مصرف آن، سریعاً موضوع را به پزشک معالج یا دکتر داروساز اطلاع دهید و یک برنامه مصرف جدید، دریافت نمایید.

نحوه نگهداری آمپول جمسیتابین

آمپول جمسیتابین فقط در مراکز درمانی مانند کلینیک­ها و بیمارستان قابل نگهداری است و امکان نگهداری آن در منزل وجود ندارد.

آدرس

تهران، فلکه دوم صادقیه،

ساعت کاری
  • شنبه تا چهارشنبه
    17 تا 8
  • پنج شنیه
    12 تا 8
  • جمعه
    تعطیل
تماس با ما