Evanmarket.ir

91030762 021 phone1.png

2023 All rights reserved. Designed by EvanMarket Team.

 

نحوه استفاده از چسب های نیکوتین چگونه است؟

nicorette patch

نحوه استفاده از چسب های نیکوتین

یکی از موارد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای کمک به ترک سیگار چسب نیکوتین میباشد. چسب های ترک سیگار به روش های مختلفی عمل میکنند. این محصولات  برای بزرگسالانی که سیگار می کشند قطعا بی خطر و موثر هستند.

داروهای ترک سیگار شامل داروهای جایگزین نیکوتین (پچ نیکوتین، قرص، آدامس، استنشاق خوراکی و اسپری بینی) و داروهای قرص (وارنیکلین و بوپروپیونSR ) است. برخی دیگر از محصولات، با یا بدون دارو، می‌توانند به شما در ترک سیگار نیز کمک کنند.

چسب ترک سیگار

پچ نیکوتین

چسب ترک سیگار نیکوتین در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند. صبح ها باید یک برچسب نیکوتین روی پوست خود قرار دهید و آن را در تمام طول روز روی پوست خود نگه دارید. سپس نیکوتین را در طول روز آزاد می کند که از طریق پوست شما جذب می شود.

این پچ را می توان روزانه به تنهایی برای کنترل علائم ترک مصرف کرد، یا می توان آن را با آدامس نیکوتینی یا قرص هایی که در صورت نیاز برای هوس شدید مصرف می شود استفاده کرد.

نحوه مصرف:

انتخاب مناسب دوز مصرف یا با تجویز پزشک و یا مشاوره با کارشناسان ما امکان پذیر است. پس برای مشاهده بهترین نتیجه، مطمئن شوید که با دوز مناسب شروع کرده اید. پچ نیکوتین دارای سه Step (7 میلی گرم، 14 میلی گرم، 21 میلی گرم) است. دوز مناسب برای شما بستگی به میزان مصرف سیگار در حال حاضر دارد.

اگر روزانه بیش از 10 نخ سیگار می کشید، از پچ 21 میلی گرمی شروع کنید. دو چسب نیکوتین را به طور همزمان روی پوست قرار ندهید، مگر اینکه توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما تجویز شده باشد. با گذشت زمان (معمولاً پس ازچند هفته مصرف)، باید دوز را کاهش دهید تا استفاده از پچ را به طور کامل متوقف کنید.

چسب نیکوتین معمولاً به مدت 24 ساعت روی پوست چسبیده می شود. این برچسب را حتی می توان هنگام دوش گرفتن یا حمام کردن نیز روی پوست نگاه داشت. هنگامی که از خواب بیدار شدید، یک چسب تازه را روی پوست تمیز قرار دهید و آن را به مدت 24 ساعت کامل روی پوست قرار دهید. اگر متوجه شدید که رویاهای واضح می بینید یا خواب شما مختل شده است، می توانید قبل از خواب برچسب را بردارید و صبح روز بعد یک چسب نیکوتین جدید بگذارید.

چسب را روی پوست تمیز، خشک و بدون مو در قسمت بالایی بدن قرار دهید. مکان‌های معمول برای قرار دادن چسب عبارتند از:

  • بالای سینه
  • بازو
  • شانه
  • پشت یا داخل بازو

از گذاشتن پچ روی نواحی پوست تحریک شده، چرب، اسکار یا آسیب دیده خودداری کنید. چسب را از بسته بندی فویل بردارید، نوارهای محافظ را جدا کرده و بلافاصله آن را روی پوست خود بچسبانید. فشار دهید تا مطمئن شوید که چسب به پوست شما می چسبد.

پس از استفاده از چسب، دست های خود را با آب و صابون بشویید تا نیکوتینی که ممکن است هنگام استفاده از چسب به انگشتانتان وارد شده باشد، شسته شود.

برای جلوگیری از تحریک پوست، چسب را هر روز در ناحیه‌ای از قسمت بالایی بدن خود قرار دهید. از قرار دادن پچ در یک مکان بیش از یک بار در هفته خودداری کنید. اگر پچ شل شد یا افتاد، آن را با یک برچسب جدید جایگزین کنید.

هنگام تعویض برچسب جدید، پچ را با احتیاط بردارید و با تا زدن آن از وسط و در حالی که دو طرف چسبنده با هم تماس دارند، آن را دور بیندازید. سپس یک پچ جدید را در قسمت دیگری از بالاتنه خود بچسبانید.

توجه: دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار گیرد

تکه های نیکوتین حتی چسب های استفاده شده ممکن است نیکوتین کافی برای بیمار کردن کودکان و حیوانات خانگی داشته باشند.

توصیه های مهم:

اگر هنگام استفاده از پچ ترک سیگار میل وهوس زیادی به سیگار داشتید، ممکن است از آخرین دوز استفاده نکرده باشید. پس افزایش دوز بالاتر را در مد نظر قرار دهید. اگر در حال حاضر بالاترین دوز را مصرف می کنید، با پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای کمک در مورد مصرف دوز صحیح صحبت کنید.

برچسب ترک سیگار

اگر در حین استفاده از پچ وسوسه بشوم و سیگار بکشم چه میشود؟ در صورت وسوسه شدن و کشیدن سیگار در حین استفاده از چسب نیازی به قطع استفاده از آن ندارید. سیگار خود را دور بیندازید و با تلاش برای ترک سیگار به مسیر خود بازگردید. به استفاده از پچ همانطور که در بالا گفته شد ادامه دهید.

برای بهترین نتیجه، از پچ ترک سیگار به عنوان بخشی از برنامه ای که شامل پشتیبانی است استفاده کنید.

مزایای استفاده چسب ترک سیگار:

میتوانید آن را در ابتدای روز بچسبانید، سپس آن را فراموش کنید.

میتوانید آن را زیر لباس قرار دهید تا پنهان شود.

می توان آن را با سایر داروهای جایگزین نیکوتین مانند قرص و آدامس استفاده کرد.

دوز ثابت نیکوتین را در طول روز فراهم می کند.

قابل نگهداری در حمام.

در چندین Step موجود است که می توانید به مرور زمان آنها را کاهش دهید تا به این روش ترک نیکوتین راحت شوید.

عوارض جانبی جزئی هستند و قابل مدیریت هستند.

بدون نسخه در دسترس است (بدون نسخه)

معایب چسب ترک سیگار:

شما نمی توانید میزان نیکوتین آزاد شده را تغییر دهید. اگر علائم ترک دارید، ممکن است نیاز به افزایش دوز یا افزودن داروی دیگری داشته باشید.

اگر پوست حساسی دارید ممکن است تحریک کننده باشد.

عوارض جانبی احتمالی (و آنچه می توانید در مورد آنها انجام دهید):

قرمزی، خارش یا سوزش پوست (هر روز پچ را به محل دیگری بچسبانید و از جای قبلی فاصله دهید).

سردرد (در صورت سردرد خفیف یک پچ با دوز کمتر را امتحان کنید).

اختلالات خواب مانند مشکل در خوابیدن و رویاهای واضح (لکه را در شب بردارید).

اقدامات احتیاطی پچ نیکوتین (اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، قبل از شروع استفاده از پچ با پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی صحبت کنید)

حمله قلبی در دو هفته اخیر- مشکل جدی ریتم قلب - درد در قلب شما (آنژین) که جدی است یا بدتر می شود

آلرژی به چسب یا سایر مشکلات جدی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما.

ممکن است باردار باشید یا در حال شیردهی باشد.

کمتر از 18 سال سن دارد.

آدرس

تهران، فلکه دوم صادقیه،

ساعت کاری
  • شنبه تا چهارشنبه
    17 تا 8
  • پنج شنیه
    12 تا 8
  • جمعه
    تعطیل
تماس با ما