Evanmarket.ir

91030762 021 phone1.png

2023 All rights reserved. Designed by EvanMarket Team.

 

خرید داروی جاکاوی

داروی جاکاوی (روکسولیتینیب) Jakavi (Ruxolitinib) برای بهبودی در چه بیمارانی استفاده می شود؟

جاکاوی یک داروی بازدارنده کیناز است و با مهار تولید فاکتور رشد از تقسیم سلول­های سرطانی در سرطان­های میلوفیبروز و پلی سیتمی ورا جلوگیری می­کند. همچنین جاکاوی به بهبود علائمی مانند درد در نواحی شکم، استخوان، زیر دنده­ها و عضلات، تعریق شبانه و احساس سیری کمک می­کند. جاکاوی(jakavi) که با تاثیرگذاری مفید بر بدن بیمار و با توقف رشد تومور می تواند به از بین بردن سرطان کمک کند.

از داروی جاکاوی به علت تضعیف نمودن سیستم ایمنی در درمان بیماری پیوند (GVHD) که ممکن است در پیوند مغر استخوان یا سلول­های بنیادی ایجاد شود، مصرف می­گردد.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

اشکال قرص جاکاوی (روکسولیتینیب)

قرص جاکاوی با دوزهای 5 میلی­گرم، 10 میلی­گرم، 15 میلی­گرم، 20 میلی­گرم، 25 میلی­گرم.

قرص جاکاوی 20 میلی گرم

نحوه درمان و نحوه مصرف Jakavi به چه صورتی انجام می شود :

  • دوز مصرفی داروی جاکاوی متناسب با شرایط بیماری هر فرد و توسط پزشک معالج او تعیین می­گردد. لذا پیش و پس از استفاده از این دارو، راهنمای مصرف دارو که دکتر داروساز به شما می­دهد را مطالعه نمایید. در صورت وجود پرسش یا ابهام در نحوه مصرف جاکاوی، با پزشک معالج یا دکتر داروساز مشورت کنید.

  • بهترین نحوه مصرف جاکاوی همراه با غذا و یا بدون آن است. در صورت ناتوانی در بلع دارو، در مورد روش­های مصرف دیگر این دارو از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

  • از مصرف گریپ فروت در حین مصرف این دارو به دلیل تشدید عوارض جانبی آن، خودداری نمایید.

  • پزشک معالج شما ممکن است برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی جاکاوی، در ابتدا دوزهای کم این دارو را برای شما تجویز نماید و سپس افزایش دهد.

  • بدون اجازه پزشک معالج، دوز دارو را افزایش ندهید زیرا تأثیر منفی در سرعت بهبود شما دارد.

  • برای سرعت در نتیجه ­گیری از داروی جاکاوی، آن را به طور منظم و دقیق مصرف نمایید و از قطع دارو بدون اجازه پزشک، خودداری نمایید.

  • در صورت تشدید بیماری یا مؤثر نبودن آن در بیماری فعلی شما، حتماً موضوع را به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض جانبی جاکاوی (روکسولیتینیب)

هر دارو در کنار مزایا و ویژگی­های مفیدش، ممکن است دارای عوارض جانبی نیز باشد؛ لذا پزشک شما با هدف بهبود بیماری فعلی شما این دارو را تجویز نموده و برای کسب نتیجه­ بهتر از آن، می­بایست تحت نظر پزشک خود باشید و دارو را طبق دستورالعملی که به شما داده شده است، مصرف نمایید.

عوارض شایع مصرف قرص جاکاوی

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض شایع داروی جاکاوی که در صورت تداوم یا وخامت باید به پزشک معالج مراجعه نمایید:

  •  تب

  •  بروز اسهال

  •  تهوع و استفراغ

  •  افزایش وزن

  •  افزایش گاز (اسید) معده

  •  سر درد

  •  اختلال تنفسی

در صورت بروز عوارض جانبی جدی، فوراً مشکل ایجاد شده را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض جانبی جدی Jakavi (Ruxolitinib) 

عوارض پوستی مصرف قرص جاکاوی

  •  خستگی زیاد
  •  رنگ پریدگی
  •  کبودی یا خونریزی آسان
  •  علائم عفونت مانند تب و لرز و درد گلو، سرفه
  •  عوارض پوستی
  •  تاول

جاکاوی ممکن است احتمال ابتلا به سرطان­ لکوانسفالوپاتی چند کانونی پیشرونده را افزایش دهد. در صورت بروز علائمی مانند عدم هماهنگی و تعادل در اندام، ضعف و عدم تمرکز، گیجی و تغییر افکار، اختلال در حرکت، اختلال در صحبت کرن و اختلال در بینایی، سریعاً به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

در صورت بروز عوارض جانبی بسیار جدی، سریعاً با مرارکز فوریت پزشکی تماس بگیرید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

عوارض جانبی بسیار جدی:

  •  تشنج
  •  واکنش­های حساسیتی مانند عوارض پوستی، خارش و تورم دهان و گلو، سرگیجه و تنگی نفس

عوارض جانبی ذکر شده، تمامی علائم و عوارضی که ممکن است در اثر مصرف داروی جاکاوی ایجاد شود را شامل نمی­شود. در صورت بروز هر گونه علامت جدید در اثر مصرف این دارو، به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

موارد احتیاطی و منع مصرف جاکاوی

با توجه به وجود اجزای غیرفعال در هر دارو، لازم است که در صورت حساسیت به داروی جاکاوی و یا داشتن انواع دیگری از آلرژی­ها و مصرف انواع داروهای شیمیایی و گیاهی (با نسخه و بدون نسخه) را به پزشک معالج یا دکتر داروساز اطلاع دهید. بدون اطلاع و دستور پزشک، مصرف داروهای خود را کم و زیاد یا قطع نکنید.

پیش از مصرف این دارو، سوابق پزشکی خود را مانند بیماری­های کلیوی، بیماری­های کبدی، انواع سرطان و عفونت مانند سل را به پزشک خود اطلاع دهید.

با توجه به تأثیر داروی جاکاوی در کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن، می­بایست پیش از جراحی توسط پزشک یا دندانپزشک، مصرف این دارو و سایر داروهای گیاهی و شیمیایی، با نسخه و بدون نسخه را به آنها اطلاع دهید.

با توجه به کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با انواع عفونت­ها در حین مصرف جاکاوی، بیمار نباید در معرض هیچ گونه بیماری عفونی مانند سرخک، آبله مرغان، سل، آنفولانزا و دیگر بیماری­ها و همچنین واکسن­ها بر پایه­ ویروس فعال مانند واکسن تنفسی آنفولانزا، قرار گیرد. در صورت اتفاق این امر و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

با توجه به احتمال کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن در طی دوره مصرف داروی جاکاوی، از کار با اشیای تیز و برنده مانند تیغ و ناخن­گیر و انجام ورزش­های پربرخورد و پرتماس، به دلیل احتمال ایجاد صدماتی مانند بریدگی، کوفتگی یا هر نوع دیگری از آسیب­دیدگی­، اجتناب کنید.

به دلیل ایجاد سرگیجه و کاهش هوشیاری در اثر مصرف جاکاوی، از مصرف الکل و ماریجوانا و انجام کار با ماشین آلات خودداری نمایید.

ممنوعیت شیردهی در دوران مصرف قرص جاکاوی

با توجه به مضر و آسیب­زا بودن داروی جاکاوی برای جنین، تنها در صورت وجود ضرورت، در حین مصرف این دارو اقدام به بارداری نمایید.

با توجه به اینکه هنوز ورود این دارو به شیر مادر، مشخص نشده است، لذا به دلیل خطرات این دارو برای نوزاد، در حین مصرف دارو و تا دو هفته پس از قطع مصرف داروی جاکاوی، از شیردهی به نوزاد خودداری نمایید و پیش از شروع به شیردهی، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

تداخلات دارویی احتمالی جاکاوی

تداخلات دارویی می­توانند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند یا از میزان اثرگذاری دارو بکاهند و یا احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش دهند. لذا باید نام و نحوه­ ی مصرف تمامی داروهای خود را اعم از گیاهی و شیمیایی و با نسخه و بدون نسخه را به پزشک معالج یا دکتر داروساز اطلاع دهید. بدون اجازه پزشک، مصرف هیچ کدام از داروهای خود را قطع و یا کم و زیاد نکنید و دوزهای آنها را تغییر ندهید.

جاکاوی ممکن است با برخی از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مانند ناتالیزوماب و ریتوکسیماب تداخل داشته باشد و احتمال ابتلا به عفونت را افزایش دهد.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

مصرف بیش از اندازه دارو

مصرف بیش از اندازه داروی جاکاوی می­تواند موجب بروز غش و تنگی نفس شود. لذا در صورت بروز این علائم، سریعاً با مراکز فوریت پزشکی (اورژانس) تماس بگیرید.

از تجویز این دارو برای دیگران، خودداری نمایید.

با انجام منظم آزمایش­های پزشکی مانند آزمایش شمارش سلول­های خونی، بررسی سطح کلسترول و تری گلیسیرید و معاینه­ های پوستی، بیماری را خود را مورد ارزیابی قرار دهید و با این کار، سرعت بهبود را افزایش داده و احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک معالج خود، صحبت نمایید.

تماس جهت مشاوره آنلاین  

فراموش کردن مصرف دارو

مصرف دقیق و برنامه­ریزی شده داروی جاکاوی، بسیار مهم است. لذا در صورت فراموش کردن مصرف آن، از مصرف دوز فراموش شده و یا دو برابر کردن دوز بعدی، خودداری نمایید.

نحوه نگهداری

کپسول جاکاوی را دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

 از قرار دادن دارو در محیط­های مرطوب مانند حمام و دستشویی خودداری نمایید.

دارو را از دسترس کودکان و حیوانات دور کنید.

از انداختن دارو در توالت و چاه فاضلاب خودداری کنید.

در صورت عدم نیاز به دارو یا منقضی شدن دارو، طبق روش گفته شده در راهنمای دارو، آن را امحاء نمایید. 

آدرس

تهران، فلکه دوم صادقیه،

ساعت کاری
  • شنبه تا چهارشنبه
    17 تا 8
  • پنج شنیه
    12 تا 8
  • جمعه
    تعطیل
تماس با ما